38.76
Nauka o języku
Wydawnictwo Naukowe UAM
Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Miękka
38,76 zł
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 32,20 zł
(+20%)
Wysyłka: 1-2 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Zapłać za 30 dni
Opis
Nowatorska publikacja z zakresu polskiej i bułgarskiej chrematonimii przedstawia funkcjonowanie firmonimów na szyldach – wizualnych nośnikach informacji i reklamy – w polskich i bułgarskich miastach (m.in. Warszawie, Sofii, Poznaniu, Płowdiwie) w latach 2016-2019. Obiektem zainteresowań autora stały się zwłaszcza szyldy z nazwami lokali gastronomicznych, stanowiące bardzo liczny, jak i różnorodny oraz wyróżniający element pejzażu miast. Podstawą wyboru nazewnictwa były w równej mierze kompetencje zawodowe, jak i zainteresowania badawcze autora, który analizował nie tylko firmonimy jako takie, ale również ich design, zwracając uwagę na fakt, że nazwa i nośnik, na którym została ona ukazana, wzajemnie się warunkują i dopełniają. Autor wskazuje też na znaczenie, jakie w przypadku nazw polskich i bułgarskich odgrywa różnica alfabetów, co wpływa na odbiór zawartych w firmonimie treści. W książce przedstawione zostały również podobieństwa i różnice w kreowaniu i projektowaniu szyldów (pokazano określone tendencje występujące w Polsce i Bułgarii) oraz różnice w ich postrzeganiu przez odbiorców.
Szczegóły
Tytuł
Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
288
Języki
polski
ISBN
9788323239215
Język oryginału
polski
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323239215
Dodałeś produkt do koszyka
Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
38,76 zł
Recenzje