38.76
Nauka o języku
Wydawnictwo Naukowe UAM
Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Miękka
Opis
Nowatorska publikacja z zakresu polskiej i bułgarskiej chrematonimii przedstawia funkcjonowanie firmonimów na szyldach – wizualnych nośnikach informacji i reklamy – w polskich i bułgarskich miastach (m.in. Warszawie, Sofii, Poznaniu, Płowdiwie) w latach 2016-2019. Obiektem zainteresowań autora stały się zwłaszcza szyldy z nazwami lokali gastronomicznych, stanowiące bardzo liczny, jak i różnorodny oraz wyróżniający element pejzażu miast. Podstawą wyboru nazewnictwa były w równej mierze kompetencje zawodowe, jak i zainteresowania badawcze autora, który analizował nie tylko firmonimy jako takie, ale również ich design, zwracając uwagę na fakt, że nazwa i nośnik, na którym została ona ukazana, wzajemnie się warunkują i dopełniają. Autor wskazuje też na znaczenie, jakie w przypadku nazw polskich i bułgarskich odgrywa różnica alfabetów, co wpływa na odbiór zawartych w firmonimie treści. W książce przedstawione zostały również podobieństwa i różnice w kreowaniu i projektowaniu szyldów (pokazano określone tendencje występujące w Polsce i Bułgarii) oraz różnice w ich postrzeganiu przez odbiorców.
Szczegóły
Tytuł
Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
Autor
Patryk Borowiak
Wydawnictwo
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
288
Języki
polski
ISBN
9788323239215
Język oryginału
polski
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323239215
Dodałeś produkt do koszyka
Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
38,76 zł
Recenzje