129
Książki
C. H. Beck
Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego
Opis
Prawo do prywatności jest pojęciem żywym, którego coraz to nowe aspekty ujawniają się w miarę rozwoju stosunków społecznych, wypadków politycznych oraz w wyniku rozwoju techniki. Z jednej strony istnieje niejako naturalna chęć ograniczania prawa do prywatności przez władze publiczne, z różnych zresztą względów, zwykle motywowanych szeroko rozumianym dobrem obywateli, z drugiej tendencja do pieczołowitego jej chronienia - po stronie osób fizycznych. Gwałtowny rozwój techniki daje możliwości głębokiego inwigilowania zachowań społecznych każdego człowieka. Wyszukiwarki internetowe bez najmniejszej trudności agregują informacje o wszystkich aspektach życia jednostki, tworząc tym samym gotowe profile handlowe dla zainteresowanych podmiotów. Pozwala to także na prognozowanie zachowań użytkowników sieci, a nawet na wpływanie na podejmowane decyzje, zarówno na polu gospodarczym, jak i społeczno-politycznym. Umożliwia to również poznanie preferencji i oczekiwań politycznych, światopoglądowych i wyznaniowych, zainteresowań seksualnych, stanu majątkowego etc. Współczesne środki przekazu sprzyjają ograniczeniom praw i wolności, odzierając użytkownika Internetu z prywatności niejako na własne życzenie, dając jako alternatywę wykluczenie cyfrowe.
Szczegóły
Tytuł
Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego
Autor
Katarzyna Chałubińska-Jentkiewicz
, Ksenia Kakareko
, Jacek Sobczak
Wydawnictwo
Seria
MONOGRAFIE PRAWNICZE
Wydanie
1
Rok wydania
2017
Oprawa
Miękka
Ilość stron
200
Format
14.5x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788325597177
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788325597177
Data premiery
2017-11-15
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo C.H. Beck Sp. z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego
129,00 zł
Recenzje