Program wychowania przedszkolnego
Opis
W proponowanym programie następuje odejście od podziału treści programowych na poszczególne grupy wiekowe. Wprowadzono poziomy o wzrastającym stopniu trudności. Treści wychowania i kształcenia zostały skupione wokół wydzielonych obszarów edukacyjnych. W każdym obszarze edukacyjnym wyodrębniono zagadnienia szczegółowe, w których wydzielono (najczęściej) cztery poziomy działań na zasadzie narastania trudności. Stworzenie poziomów pozwala nauczycielowi na swobodne poruszanie się w ich obrębie, daje możliwość wyboru materiału i dostosowanie go do predyspozycji grupy, z którą aktualnie pracuje. Program daje nauczycielom pewną swobodę działań, nie ogranicza ich inwencji i nie pozbawia możliwości wyboru.
Dla autorów – będących praktykami wychowania przedszkolnego – najważniejszym celem przy opracowaniu programu była jego przydatność, wyrażająca się w praktyczności, czytelności i przejrzystości treści.
Szczegóły

Recenzje