99
Książki
Helion
Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początku
Wydawnictwo:
Helion
Opis
Niejeden programista rozpoczyna swoją przygodę z tworzeniem kodu od zapoznania się z wybranym językiem programowania. Później pisze mniej lub bardziej rozbudowane programy, być może za pomocą któregoś frameworku. W ten sposób można pracować w przypadku prostych aplikacji, jednak nauczenie się, jak projektować trochę bardziej złożone oprogramowanie, wymaga nieco innego podejścia. Konieczne jest zrozumienie sposobu działania komputera, przetwarzania danych, a także poznanie różnych podejść do projektowania aplikacji. Dopiero po ugruntowaniu sobie takiej wiedzy można zacząć tworzyć kod prawdziwie skalowalny, efektywny i łatwy w utrzymaniu.
Ten doskonale napisany podręcznik jest przeznaczony dla tych, którzy nie mają jeszcze praktycznego doświadczenia w projektowaniu i tworzeniu oprogramowania. Niezbędna wiedza jest tu przekazywana za pomocą łatwego do zrozumienia pseudokodu czy schematów blokowych. Omówiono takie zagadnienia jak typy danych, zmienne, operacje wejścia - wyjścia, struktury sterujące, moduły, funkcje, tablice i pliki, jak również programowanie obiektowe, tworzenie graficznych interfejsów użytkownika i programów sterowanych zdarzeniami. W każdym rozdziale znalazło się wiele przykładowych projektów programów, ułatwiających utrwalenie zdobytej wiedzy.
Najważniejsze zagadnienia przedstawione w książce:
Zwięzłe podstawy działania komputera i przetwarzania danych
Moduły, funkcje, struktury warunkowe i cykliczne
Algorytmy sortowania
Wywołania rekurencyjne i przetwarzanie tekstu
Programowanie zorientowane obiektowo i wykorzystanie języka UML
Tworzenie GUI za pomocą edytorów takich jak Visual Studio czy NetBeans
Ten doskonale napisany podręcznik jest przeznaczony dla tych, którzy nie mają jeszcze praktycznego doświadczenia w projektowaniu i tworzeniu oprogramowania. Niezbędna wiedza jest tu przekazywana za pomocą łatwego do zrozumienia pseudokodu czy schematów blokowych. Omówiono takie zagadnienia jak typy danych, zmienne, operacje wejścia - wyjścia, struktury sterujące, moduły, funkcje, tablice i pliki, jak również programowanie obiektowe, tworzenie graficznych interfejsów użytkownika i programów sterowanych zdarzeniami. W każdym rozdziale znalazło się wiele przykładowych projektów programów, ułatwiających utrwalenie zdobytej wiedzy.
Najważniejsze zagadnienia przedstawione w książce:
Zwięzłe podstawy działania komputera i przetwarzania danych
Moduły, funkcje, struktury warunkowe i cykliczne
Algorytmy sortowania
Wywołania rekurencyjne i przetwarzanie tekstu
Programowanie zorientowane obiektowo i wykorzystanie języka UML
Tworzenie GUI za pomocą edytorów takich jak Visual Studio czy NetBeans
Szczegóły
Rok wydania
2018
Ilość stron
631
ISBN
9788328340671
Stan
Nowy
EAN
9788328340671
Dodałeś produkt do koszyka
Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początku
99,00 zł
Recenzje