39.3
Książki
Adam Marszałek
Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji
Wydawnictwo:
Adam Marszałek
Oprawa: miękka
Opis
W XXI wieku sukces gospodarczy każdego podmiotu jest uwarunkowany jego zdolnością do stawienia czoła globalnej konkurencji. Zdolność przedsiębiorstwa, regionu czy też państwa do sprostania konkurencji była od zawsze determinantą ekonomicznego powodzenia oraz dobrobytu. Jednak dzisiejsza globalna konkurencja przyjmuje zupełnie inny wymiar niż zjawisko konkurencji, z jaką zmagały się podmioty gospodarcze przez niemal cały XX wiek. Różnica ta nie sprowadza się wyłącznie do samej intensywności zjawiska, ale można mówić o jego zupełnie nowym wymiarze jakościowym. Najważniejszym wyznacznikiem tej nowej sytuacji jest wyeliminowanie barier nie tylko dla przepływu finalnych produktów, ale także likwidacji ograniczeń dla alokacji niemal wszystkich zasobów gospodarczych ponad granicami państw narodowych. Oznacza to niespotykany wcześniej skok w mobilności wszystkich czynników produkcji oraz czyni współczesny globalny rynek i globalną konkurencję zupełnie innymi, niż było to w okresie silnych państw narodowych i gospodarek oddzielonych wyraźnymi granicami.
Szczegóły
Tytuł
Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2009
Oprawa
miękka
Ilość stron
240
ISBN
9788376112749
Rodzaj
Książka
EAN
9788376112749
Data premiery
2011-05-01
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Adam Marszałek
Dodałeś produkt do koszyka

Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji
39,30 zł
Recenzje