38.62
Książki
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Przedsiębiorstwo we współczesnym otoczeniu...
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
38,62 zł
Cena rekomendowana: 45,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Opis
Przedsiębiorstwa działają obecnie w warunkach, które cechuje duża złożoność, burzliwość i niestabilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą niezwykle dynamicznie ilość czynników oddziałujących na przedsiębiorstwo, a także ich dynamikę. Zarówno ilość, jak i przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw stawiają przedsiębiorców przed trudnymi wyborami, które decydują o ich sukcesie bądź porażce. Postęp technologiczny, zmiany zachowań klientów, zwiększona i globalna konkurencja, krótki cykl życia produktów i zmieniający się biznes (m.in. globalizacja, internacjonalizacja działalności, specjalizacja) to niektóre z czynników, które tworzą potrzebę zmian w organizacjach. (...)
W drodze do wykreowania właściwej ścieżki rozwojowej liczy się szybkość podejmowanych decyzji. Stawia to przed przedsiębiorcami i kadrą menedżerską ambitne zadania w zakresie identyfikacji kluczowych zasobów i czynników sukcesu w organizacji, a także identyfikację szans i zagrożeń w otoczeniu. Istnieje więc potrzeba analizowania licznych wyzwań i to w rozmaitych układach (ekonomicznych, społecznych, prawnych itp.), przedsiębiorstwo bowiem pozostaje w ciągłych interakcjach ze swoim otoczeniem. Jako system otwarty istnieje ono w i dzięki otoczeniu, co znaczy, że z jednej strony otoczenie powinno wspierać rozwój przedsiębiorstwa, z drugiej zaś przedsiębiorstwa powinny być odpowiedzialne, czyli przyjmować na siebie zobowiązania i odpowiedzialność publiczną, szczególnie w tych dziedzinach, które nie mogą być prowadzone na zasadach przedsiębiorczości.
- ze wstępu
W drodze do wykreowania właściwej ścieżki rozwojowej liczy się szybkość podejmowanych decyzji. Stawia to przed przedsiębiorcami i kadrą menedżerską ambitne zadania w zakresie identyfikacji kluczowych zasobów i czynników sukcesu w organizacji, a także identyfikację szans i zagrożeń w otoczeniu. Istnieje więc potrzeba analizowania licznych wyzwań i to w rozmaitych układach (ekonomicznych, społecznych, prawnych itp.), przedsiębiorstwo bowiem pozostaje w ciągłych interakcjach ze swoim otoczeniem. Jako system otwarty istnieje ono w i dzięki otoczeniu, co znaczy, że z jednej strony otoczenie powinno wspierać rozwój przedsiębiorstwa, z drugiej zaś przedsiębiorstwa powinny być odpowiedzialne, czyli przyjmować na siebie zobowiązania i odpowiedzialność publiczną, szczególnie w tych dziedzinach, które nie mogą być prowadzone na zasadach przedsiębiorczości.
- ze wstępu
Szczegóły
Tytuł
Przedsiębiorstwo we współczesnym otoczeniu...
Autor
Katarzyna Kozioł-Nadolna
,
Wojciech Leoński
, Malwina Szczpkowska
Wydawnictwo
Rok wydania
2020
Format
240x170 mm
ISBN
9788379724048
Stan
Nowy
EAN
9788379724048
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Przedsiębiorstwo we współczesnym otoczeniu...
38,62 zł
Recenzje