Przegląd Glottodydaktyczny tom 23/2007
Opis
"Przegląd Glottodydaktyczny" nr 23 jest zaskakująco obszernym numerem. Jednak to właśnie dzięki tej znacznej objętości widoczna jest różnorodność tematyczna występująca we współczesnej glottodydaktyce. Każdy bowiem artykuł omawia odrębne zagadnienia i problemy dydaktyczne. Dwudziesty trzeci numer czasopisma rozpoczyna niezwykle szczegółowy tekst, którego celem jest przedstawienie konsekwencji pojęciowej zróżnicowania między językiem ogólnym a językiem specjalistycznym. Część druga tego tekstu zawiera bibliografię prac naukowych poświęconych dydaktyce języków specjalistycznych. Izabela Bawet podjęła się analizie wybranych okoliczności, w jakich popełnianie są błędy leksykalne w procesie nauki języka obcego na przykładzie języka niemieckiego. Natomiast Jarosław Krajka opisuje różne układy glottodydaktyczne wykorzystujące System Zarządzania Nauką - Learning Management Systems - czyli system nauczania języków obcych na odległość. Kolejny artykuł dotyczy badań nad frazeologią na obszarze glottodydaktyki. Joanna Lewińska porównuje natomiast kompetencje metodyczne polskich i brytyjskich nauczycieli języka angielskiego.
W numerze dwudziestym trzecim można również zapoznać się z dwoma artykułami dotyczącymi glottodydaktyki na uniwersytecie w Hamburgu i w Warszawie. Oprócz tego jest duża liczba recenzji wydanych już książek oraz sprawozdań z spotkań kulturalnych.
Szczegóły

Recenzje