20.5
Psychologia
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Psychologia rozwojowa tom 10 nr 3. Poznanie i komunikacja - rozwój typowy i atypowy
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa: Miękka
Opis
Tematyka niniejszego tomu skupia się wokół rozważanego od lat w psychologii problemu rozwoju relacji mowa - myślenie. Część pierwsza zeszytu (Rozwój wybranych kompetencji poznawczych) zawiera artykuły poświęcone głównie rozwojowi tzw, teorii umysłu, czyli wiedzy o stanach mentalnych, pozwalającej dzieciom i dorosłym wyjaśniać i przewidywać zachowania innych ludzi. Zawatarte w zeszycie teksty dotyczą nie tylko rozwoju prawidłowego i przeciętnego, typowego, ale również zmian rozwojowych, które zwykliśmy nazywać zaburzeniami rozwoju, nieprawidłowościami rozwojowymi. W tytule publikacji posłużono się okresleniem ?atypowy? - dla oznaczenia rozwoju innego niż przeciętny, zachodzącego według innych, nieznanych nam praw czy reguł. Zaakcentowano w ten sposób istnienie indywidualnych ścieżek rozwoju, a więc podkreślono iż proces ten może u każdej osoby przebiegać inaczej. Pisanie o rozwoju atypowym wydaje się uzasadnione zwłaszcza w przypadku dzieci które muszą sobie radzić z nieprawidłowościami, deficytami, zaburzeniami (jak autyzm, ADHD czy dysleksja). Przyjęcie takiej perspektywy jest spojrzeniem szerszym, otwarytm na różnorodność zjawiska rozwoju i bardziej humanistycznym, bo nienaznaczającym dzieci rozwijających się inaczej niż przeciętnie piętnem "deficytu" czy "zaburzenia rozwoju". Może więc warto zacząć pisać o rozwoju typowym i atypowym?
Szczegóły
Tytuł
Psychologia rozwojowa tom 10 nr 3. Poznanie i komunikacja - rozwój typowy i atypowy
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2006
Oprawa
Miękka
Ilość stron
204
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
8323321248
Rodzaj
Książka
EAN
9788323321248
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Psychologia rozwojowa tom 10 nr 3. Poznanie i komunikacja - rozwój typowy i atypowy
20,50 zł
Recenzje