3.15
Książki
WSiP
Razem w szkole 1 Zeszyt część 5
Szkoła podstawowa
Wydawnictwo:
WSiP
Oprawa: Miękka
Opis
Zeszyt 5. uzupełnia treści zawarte w podręczniku Razem w szkole. Część 5. Dzieci, korzystając z tego zeszytu, utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności zdobyte podczas zajęć, aby potrafiły coraz lepiej:
? rysować po śladzie i pisać wzory literopodobne,
? rozpoznawać i pisać litery: p P, z Z, r R, c C, w W, f F,
? różnicować litery drukowane podobne kształtem,
? układać i pisać sylaby, wyrazy i krótkie zdania,
? stosować nazwy miesięcy i rozumieć informacje zawarte w kalendarzu,
? odczytywać wyrazy z rozsypanych liter,
? układać wyrazy,
? rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach,
? dzielić wyrazy na głoski,
? czytać litery, sylaby, wyrazy,
? wskazywać różnice między samogłoską i spółgłoską,
? przepisywać starannie,
? dodawać i odejmować w zakresie 8,
? rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki,
? krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadać na pytania,
? liczyć elementy zbioru,
? porównywać liczebność zbiorów,
? rozpoznawać i pisać cyfrę 8,
? porównywać liczby i stosować znaki: <, >,=,
? odczytywać wskazania zegarów,
? rysować, kolorować obrazki,
? wypowiadać się na temat dzieła malarskiego,
? rozumieć role społeczne starszych członków rodziny,
? posługiwać się słownictwemzwiązanym z noworocznymi tradycjami,
? wskazywać cechy charakterystyczne dla zimy,
? rozpoznawać i nazywać mieszkańców lodowych krain,
? słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu.
Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nich na bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów.Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń.
W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzi między czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem.
Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować się ze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki? i wiele innych pożytecznych porad.
? rysować po śladzie i pisać wzory literopodobne,
? rozpoznawać i pisać litery: p P, z Z, r R, c C, w W, f F,
? różnicować litery drukowane podobne kształtem,
? układać i pisać sylaby, wyrazy i krótkie zdania,
? stosować nazwy miesięcy i rozumieć informacje zawarte w kalendarzu,
? odczytywać wyrazy z rozsypanych liter,
? układać wyrazy,
? rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach,
? dzielić wyrazy na głoski,
? czytać litery, sylaby, wyrazy,
? wskazywać różnice między samogłoską i spółgłoską,
? przepisywać starannie,
? dodawać i odejmować w zakresie 8,
? rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki,
? krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadać na pytania,
? liczyć elementy zbioru,
? porównywać liczebność zbiorów,
? rozpoznawać i pisać cyfrę 8,
? porównywać liczby i stosować znaki: <, >,=,
? odczytywać wskazania zegarów,
? rysować, kolorować obrazki,
? wypowiadać się na temat dzieła malarskiego,
? rozumieć role społeczne starszych członków rodziny,
? posługiwać się słownictwemzwiązanym z noworocznymi tradycjami,
? wskazywać cechy charakterystyczne dla zimy,
? rozpoznawać i nazywać mieszkańców lodowych krain,
? słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu.
Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nich na bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów.Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń.
W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzi między czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem.
Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować się ze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki? i wiele innych pożytecznych porad.
Szczegóły
Tytuł
Razem w szkole 1 Zeszyt część 5
Podtytuł
Szkoła podstawowa
Autor
Jolanta Brzózka
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2009
Oprawa
Miękka
Ilość stron
32
Format
20.0x29.0cm
Języki
polski
ISBN
978-83-02-10066-6
Rodzaj
Książka
EAN
9788302100666
Dodałeś produkt do koszyka
Razem w szkole 1 Zeszyt część 5
3,15 zł
Recenzje