23.01
Malarstwo, rysunek i grafika
D2D
Reguła i intuicja.
O rozwadze i spontaniczności projektowania
23,01 zł
Cena rekomendowana: 36,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: jutro (piątek 22.11.2024)
Zapłać za 30 dni
Opis
Pierwsza książka z serii „Estetyka Książki”
Wybór kroju pisma nie jest podyktowany tylko emocjami, choć mają one nań duży wpływ, i można za jego pomocą opowiedzieć się za jakimś trendem lub przeciw niemu albo stworzyć swój własny manifest. Dawniej faworyzowałem Gill Sans, później miejsce to zajął Univers dyskretnie promowany przez Basler Schule i „Typografische Monatsblätter”. Pierwsze podręczniki typografii poleciłem – w proteście przeciwko wszechobecnemu pismu Univers – złożyć pismem Times New Roman.
Przekonywały mnie Bembo, Janson i Bodoni jako klasycznie piękne kroje z bogatego archiwum historii. Metę przyprawiałem tytułami złożonymi pismem Akzidenz-Grotesk, a wybór tego kroju jako podstawowego w książce Max Bill kontra Jan Tschichold. Der Typografiestreit der Moderne stanowił otwartą deklarację po stronie Maksa Billa i jego typografii. Garamond w niniejszej publikacji jest hołdem złożonym ujmująco pięknemu pismu renesansowemu. Wstawki w Akzidenz-Grotesk można potraktować jako sól w oku nieskazitelnego Garamonda.
Wybór kroju pisma nie jest podyktowany tylko emocjami, choć mają one nań duży wpływ, i można za jego pomocą opowiedzieć się za jakimś trendem lub przeciw niemu albo stworzyć swój własny manifest. Dawniej faworyzowałem Gill Sans, później miejsce to zajął Univers dyskretnie promowany przez Basler Schule i „Typografische Monatsblätter”. Pierwsze podręczniki typografii poleciłem – w proteście przeciwko wszechobecnemu pismu Univers – złożyć pismem Times New Roman.
Przekonywały mnie Bembo, Janson i Bodoni jako klasycznie piękne kroje z bogatego archiwum historii. Metę przyprawiałem tytułami złożonymi pismem Akzidenz-Grotesk, a wybór tego kroju jako podstawowego w książce Max Bill kontra Jan Tschichold. Der Typografiestreit der Moderne stanowił otwartą deklarację po stronie Maksa Billa i jego typografii. Garamond w niniejszej publikacji jest hołdem złożonym ujmująco pięknemu pismu renesansowemu. Wstawki w Akzidenz-Grotesk można potraktować jako sól w oku nieskazitelnego Garamonda.
– Hans Rudolf Bosshard
Szczegóły
Tytuł
Reguła i intuicja.
Podtytuł
O rozwadze i spontaniczności projektowania
Autor
Wydawnictwo
Seria
Wydanie
1
Rok wydania
2017
Oprawa
Miękka
Ilość stron
84
Format
13.1x20.4
Języki
polski
ISBN
9788394030667
Język oryginału
niemiecki
Tłumacze
Piszczatowski Paweł
Tytuł oryginału
Regel und Intuition
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788394030667
Data premiery
2017-05-06
Dodałeś produkt do koszyka
Reguła i intuicja.
23,01 zł
Recenzje