49
Polityka
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację
Antropologia pedagogiczna Theodore'a Bramelda
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UMK
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Opis
Rekonstrukcjonizm otwiera nowy sposób myślenia o edukacji i w edukacji. Jest nowatorską koncepcją, która w ramach tradycyjnej dwudzielnej racjonalności myślenia o edukacji sytuuje się zdecydowanie po stronie zmiany i emancypacji, a nie adaptacji i dostosowania. Według rekonstrukcjonistów edukacja będąc zbyt obciążona transmisją i zbyt podatna na adaptację, traci z pola widzenia najbardziej palące problemy społeczne. Oryginalność rekon-strukcjonizmu nie polega jednak na tym, że stawia on przed edukacją zadanie emancypacji - wiele koncepcji pedagogicznych oczekiwało tego od edukacji, niektóre mówiły nawet o stwarzaniu nowego człowieka. W przypadku rekonstrukcjonizmu o wiele ważniejsza od tego ogólnego celu jest droga, która do niego prowadzi. Tu właśnie kryje się intelektualna sita i znaczenie tej filozofii edukacji. Theodore Brameld, najwybitniejszy przedstawiciel rekonstrukcjonizmu, powtarzał, że rekonstrukcja nie może niszczyć tego, co zastaje, że wszelka zmiana możliwa jest tylko pod tym warunkiem, że najpierw dogłębnie poznamy kulturę, którą chcemy zmieniać.ze wstępu
Szczegóły
Tytuł
Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację
Podtytuł
Antropologia pedagogiczna Theodore'a Bramelda
Autor
Zielińska-Kostyło Hanna
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron
377
Format
16.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
832311837X
Rodzaj
Książka
EAN
9788323118374
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UMK
Dodałeś produkt do koszyka

Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację
49,00 zł
Recenzje