39.13
Pedagogika
Difin
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
Programy zajęć Część 2
Wydawnictwo:
Difin
Oprawa: Miękka
39,13 zł
Cena rekomendowana: 40,01 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1-3 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Zapłać za 30 dni
Opis
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek ? ?Ja wśród innych?, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym ? przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych.Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak ? ?Jestem wartościowym człowiekiem?, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11?12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach.Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny ?Energetyczna akcja ? reakcja?. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
Szczegóły
Rok wydania
2020
Oprawa
Miękka
Ilość stron
168
Format
16.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
9788380850439
Redakcja
Grudziewska Ewa
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788380850439
Data premiery
2015-12-22
Dodałeś produkt do koszyka
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
39,13 zł
Recenzje