49.9
Socjologia
Wydawnictwo Naukowe PWN
Społeczna historia mediów
Od Gutenberga do Internetu
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa: Miękka
Opis
Społeczna historia mediów to jedna z najbardziej znanych na świecie książek o historii mediów. Autorzy, brytyjscy historycy społeczni, śledzą, jak zmieniały się środki masowego przekazu i jak te przeobrażenia wpływały na sposób postrzegania otaczającego nas świata. Opisując kolejno następujące po sobie technologie w kontekście politycznym, kulturowym i gospodarczym, zachęcają do rozważnej analizy epoki nowych mediów, która wiele może skorzystać na spojrzeniu nie tylko w przyszłość, ale również w przeszłość. Zwięzłe przedstawienie dziejów takie jak to jest ze swej natury wybiórcze. Staraliśmy się w nim uwydatnić pewne tematy, na przykład funkcję mediów w sferze publicznej, pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji, rozbudowę sieci instytucji medialnych czy rozwój przemysłu rozrywkowego. Podejście takie sprawiło, że bardziej skupiliśmy się na zmianach niż kontynuacji, choć niekiedy przypominamy czytelnikom, że pojawienie się nowych mediów nie oznaczało rezygnacji z wcześniej znanych. Rękopisy zachowały swoje znaczenie także w epoce druku, podobnie jak książki i radio w epoce telewizji. Media należy postrzegać jako system ulegający nieustannym zmianom, między innymi przemianom technologicznym w którym różne elementy pełnią bardziej lub mniej istotne role.Fragment tekstu
Szczegóły
Tytuł
Społeczna historia mediów
Podtytuł
Od Gutenberga do Internetu
Autor
Burke Peter
, Briggs Asa
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2010
Oprawa
Miękka
Ilość stron
472
Format
16.5x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788301164553
Tłumacze
Jedliński Jakub
Rodzaj
Książka
EAN
978830116455301
Data premiery
2011-01-11
Kraj produkcji
PL
Producent
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
Dodałeś produkt do koszyka

Społeczna historia mediów
49,90 zł
Recenzje