loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
324 Książki Cambridge University Press

Statistical Survey Design and Evaluating Impact

Arun Roy

,

Rajib Acharya

,

Tarun Kumar Roy

Oprawa: Twarda
324,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Statistical designs, sample surveys and evaluation designs are fundamental tools for solving queries related to population parameters and the effects of public programs and policies. This book explores the concepts of effective sampling and evaluation techniques in a cohesive and concise manner. Sampling design techniques, including simple random sampling, stratified sampling, systematic sampling and cluster sampling, are presented in detail. These techniques play a vital role when choosing an appropriate sample survey design. The concepts of multistage design, non-sampling errors and evaluation techniques including before-after design, one-time treatment and control design are discussed extensively. The book focuses on different methods of estimation, including multiple regression analysis and logistic regression. It covers the issue of bias in a design, the source of such bias and ways to overcome it. Clear guidelines with remedial measures are outlined to facilitate choosing a suitable sampling design.Preface; Acknowledgements; Foreword Fred Arnold; List of tables; List of figures; 1. Introduction to sample survey designs; 2. Basic sampling designs; 3. Multi-stage designs; 4. Probability sampling under imperfect frame; 5. Tackling non-sampling errors; 6. Introduction to evaluation design; 7. Designs for causal effects: setting comparison groups; 8. Designs for causal effects: allocation of study units; 9. Statistical tests for measuring impact; 10. Case studies; References; Index.

Szczegóły

Tytuł
Statistical Survey Design and Evaluating Impact
Autor
Arun Roy , Rajib Acharya , Tarun Kumar Roy
Rok wydania
2016
Oprawa
Twarda
Ilość stron
400
ISBN
9781107146457
Rodzaj
Książka
EAN
9781107146457
Kraj produkcji
ES
Producent
Cambridge University Press
José Abascal 56 lok. 1°
28003 Madrid
ES
+34 91 171 58 00
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
324,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Statistical Survey Design and Evaluating Impact - Arun Roy, Rajib Acharya, Tarun Kumar Roy
Statistical Survey Design and Evaluating Impact
Arun Roy, Rajib Acharya, Tarun Kumar Roy
324,00 zł
Przejdź do koszyka
324,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO