22.1
Książki
WNPiD UAM
Stereotypy w obszarze społecznym i politycznym
Wydawnictwo:
WNPiD UAM
Oprawa: miękka
22,10 zł
Cena rekomendowana: 31,50 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Termin stereotyp został wprowadzony do języka w 1798 r. przez francuskiego drukarza Didota, który w ten sposób określał gotowe sztywne matryce, stosowane w procesie drukowania. Z kolei psychologowie społeczni zaczęli się nim posługiwać pod wpływem napisanej przez dziennikarza Waltera Lippmanna książki "Public opinion", gdzie stereotyp zdefiniowany został jako „obraz istniejący w głowie”. Jednak dopiero psycholog Gordon Allport i napisana przez niego w 1954 r. książka "The nature of prejudice" upowszechniła ten termin w naukach społecznych. Na samym początku źródeł stereotypizacji poszukiwano w czynnikach indywidualnych ? nurt poszukiwaczy tzw. uprzedzonej osobowości, później zaś na poziomie grupowym (teoria rzeczywistego konfliktu). Przez długi czas traktowano stereotyp jako przejaw ułomności funkcjonowania ludzkiego umysłu, jako dowód na to, że jesteśmy tzw. skąpcami poznawczymi, nawykowo korzystającymi z wszelkich sposobów upraszczających i przyspieszających żmudny proces poznawania i rozumienia otaczającego świata.
Opis stanowi fragment Wstępu
Opis stanowi fragment Wstępu
Szczegóły
Tytuł
Stereotypy w obszarze społecznym i politycznym
Autor
Beata Pająk-Patkowska
Wydawnictwo
Rok wydania
2020
Oprawa
miękka
Ilość stron
164
Format
1630x2420
ISBN
978-83-60677-08-3
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788360677083
Dodałeś produkt do koszyka
Stereotypy w obszarze społecznym i politycznym
22,10 zł
Recenzje