6.82
Książki
Wydawnictwo Naukowe UAM
Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych oraz ich oddziaływania w przestrzeni lokalnej i regionalnej
6,82 zł
Cena rekomendowana: 45,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Zmiany warunków społeczno-gospodarczych w erze globalizacji sprawiają, że wiele przedsiębiorstw o zdywersyfikowanej działalności zmienia swoje strategie rozwoju w oparciu o nowe możliwości funkcjonowania w gospodarce o charakterze globalnym. Adaptują się do nowych warunków poprzez m.in. większą elastyczność działalności gospodarczej, wprowadzenie nowych form organizacji produkcji zarządzania przedsiębiorstwami, a także rozproszenie przestrzenne swoich struktur w poszukiwaniu optymalnych miejsc lokalizacji. Często też podejmują ekspansję zagraniczną i poprzez bezpośrednie inwestycje poza granicami kraju macierzystego zakładają swoje filie, oddziały czy wspólne przedsięwzięcia (joint ventures). W efekcie dochodzi do powstawania rozległych organizacji międzynarodowych, o rozbudowanych strukturach korporacyjnych. Tego rodzaju obserwowane zmiany są przejawem zastępowania tradycyjnych układów gospodarczych, opartych na hierarchii fordowskiego modelu produkcji, układach sieciowych układami sieciowymi, o zróżnicowanym zasięgu przestrzennym. Współczesne kierunki badań dotyczące internacjonalizacji i produkcji międzynarodowej ogniskują się na nowej perspektywie zagadnień związanych z organizacją, strategią, specjalizacją wewnątrzkorporacyjną, uczeniem się filii, ich innowacyjnością i są prowadzone głównie na gruncie nauk ekonomicznych oraz nauk o organizacji i zarządzaniu.
Szczegóły
Tytuł
Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych oraz ich oddziaływania w przestrzeni lokalnej i regionalnej
Autor
Anna Tobolska
Wydawnictwo
Seria
Wydanie
1
Rok wydania
2017
Oprawa
Miękka
Ilość stron
420
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323231660
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323231660
Dodałeś produkt do koszyka
Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych oraz ich oddziaływania w przestrzeni lokalnej i regionalnej
6,82 zł
Recenzje