99.9
Strategiczne i ekonomiczne
Portal Games
Stronghold: Undead (edycja polska)
Wiek: 14+
Opis
Stronghold: Undead to strategiczna rozgrywka dwuosobowa, w której jeden z Was poprowadzi siły ciemności do szturmu na Perłową Twierdzę, a drugi za wszelką cenę postara się ją obronić.
Stocz epicką bitwę rodem z Władcy Pierścieni! Legendarna gra Ignacego Trzewiczka (Robinson: Crusoe, Detektyw) powraca w nowej, odświeżonej formie! Na ogromnej planszy będziecie rozstawiać jednostki, stawiać umocnienia i miotać zaklęcia. Jeżeli jakakolwiek część muru zostanie przerwana, atakujący zwycięży, jeżeli obrońca utrzyma się przez osiem rund – twierdza będzie ocalona.
Nadchodzi nawałnica
Ogromne siły Arkhton maszerują w kierunku Perłowej Twierdzy. Armie wampirów, szkieletów i upiorów przybędą tutaj za kilka dni, starcie jest nieuniknione. Obrońcy przygotowują się do rozpaczliwej obrony, a atakujący już świętują zwycięstwo. To moment, kiedy odwaga przeciwstawia się tyranii, światło przeciwstawia ciemności, a arogancja – desperacji. Czasu zostało niewiele. Po której staniesz stronie?
Liczy się czas
W Stronghold każda runda składa się z czterech faz. W fazie Zaopatrzenia pozyskujecie żetony i karty, które potem będziecie przeznaczać na konkretne akcje. W fazie Przygotowania Atakujący będzie wydawać żetony Many na zaplanowanie szturmu. Im więcej ich użyje, tym więcej żetonów Klepsydry otrzyma Obrońca na przygotowanie obrony. Czas na fazę Ataku.
Arogancja
Będąc Atakującym, posyłasz swoje oddziały tylko w jedną stronę. Muszą zająć Przedmurza, potem wyeliminować obrońców i zdobyć Mury – i nie mogą się wycofać. Masz do dyspozycji trzy rodzaje jednostek – Zjawy, Szkielety i Wampiry. Wykonując akcje, wydajesz żetony Many na zaklęcia. Posiadasz trzy talie Zaklęć. Talia Zielona najlepiej sprawdzi się na początku, talia Niebieska w środkowej fazie, a Czerwona – na końcu gry.
I desperacja
Jako Obrońca nie splugawisz się czarną magią. Masz do dyspozycji Kapłanów, których umiejętnością jest odstraszanie Zjaw i niwelowanie Paniki we własnych szeregach. W murach Twojej Twierdzy znajdują się Koszary, w których będziesz trenował nowe jednostki, Warsztat, dzięki któremu wzmocnisz Mury i postawisz na wieżach Balisty, czy Kuźnia, w której wytopisz Armaty i wykujesz… Krzyże, aby tym skuteczniej odstraszyć wroga.
Atuty:
Stocz epicką bitwę rodem z Władcy Pierścieni! Legendarna gra Ignacego Trzewiczka (Robinson: Crusoe, Detektyw) powraca w nowej, odświeżonej formie! Na ogromnej planszy będziecie rozstawiać jednostki, stawiać umocnienia i miotać zaklęcia. Jeżeli jakakolwiek część muru zostanie przerwana, atakujący zwycięży, jeżeli obrońca utrzyma się przez osiem rund – twierdza będzie ocalona.
Nadchodzi nawałnica
Ogromne siły Arkhton maszerują w kierunku Perłowej Twierdzy. Armie wampirów, szkieletów i upiorów przybędą tutaj za kilka dni, starcie jest nieuniknione. Obrońcy przygotowują się do rozpaczliwej obrony, a atakujący już świętują zwycięstwo. To moment, kiedy odwaga przeciwstawia się tyranii, światło przeciwstawia ciemności, a arogancja – desperacji. Czasu zostało niewiele. Po której staniesz stronie?
Liczy się czas
W Stronghold każda runda składa się z czterech faz. W fazie Zaopatrzenia pozyskujecie żetony i karty, które potem będziecie przeznaczać na konkretne akcje. W fazie Przygotowania Atakujący będzie wydawać żetony Many na zaplanowanie szturmu. Im więcej ich użyje, tym więcej żetonów Klepsydry otrzyma Obrońca na przygotowanie obrony. Czas na fazę Ataku.
Arogancja
Będąc Atakującym, posyłasz swoje oddziały tylko w jedną stronę. Muszą zająć Przedmurza, potem wyeliminować obrońców i zdobyć Mury – i nie mogą się wycofać. Masz do dyspozycji trzy rodzaje jednostek – Zjawy, Szkielety i Wampiry. Wykonując akcje, wydajesz żetony Many na zaklęcia. Posiadasz trzy talie Zaklęć. Talia Zielona najlepiej sprawdzi się na początku, talia Niebieska w środkowej fazie, a Czerwona – na końcu gry.
I desperacja
Jako Obrońca nie splugawisz się czarną magią. Masz do dyspozycji Kapłanów, których umiejętnością jest odstraszanie Zjaw i niwelowanie Paniki we własnych szeregach. W murach Twojej Twierdzy znajdują się Koszary, w których będziesz trenował nowe jednostki, Warsztat, dzięki któremu wzmocnisz Mury i postawisz na wieżach Balisty, czy Kuźnia, w której wytopisz Armaty i wykujesz… Krzyże, aby tym skuteczniej odstraszyć wroga.
Atuty:
- Samodzielna gra Ignacego Trzewiczka (Robinson Crusoe, Detektyw), stanowiąca udoskonalenie swej pierwotnej wersji
- Strategia dwuosobowa z asymetryczną mechaniką rozgrywki i wieloma drogami do zwycięstwa;
- Stocz epicką bitwę na ogromnej planszy w klimacie dark fantasy.
Ilość graczy: 2 graczy
Czas gry: 90 minut
Wiek: 14+
Czas gry: 90 minut
Wiek: 14+
Szczegóły
Tytuł
Stronghold: Undead (edycja polska)
Podtytuł
Wiek: 14+
Wydawnictwo
Seria
Stronghold
Oprawa
Pudełko
Rodzaj
Gra
EAN
5908310266152
Dodałeś produkt do koszyka
Stronghold: Undead (edycja polska)
99,90 zł
Recenzje