27.11
Dydaktyka
Arson
Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu. Zeszyt 7. Planowanie ruchu
Opis
Zeszyty ćwiczeń z serii " Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu" są przeznaczone dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją
- ze skrzyżowaną lateralizacją
- z trudnościami w nauce języka
Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny obrazek).
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko ,ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru.
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Planowanie ruchów ręki wymaga m.in. prawidłowego oceniania odległości między punktami, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz dominacji ręki. Ćwiczenia te przygotowują do nauki pisania, wtórnie wspomagają poprawne planowanie ruchów narządów artykulacyjnych.
Dziecko ma za zadanie narysować wzór w wyznaczonych liniach, starając się w precyzyjny sposób połączyć kropki. Jego zadaniem jest ocenienie odległości między kropkami oraz linijkami (pionowymi, poziomymi) i kreślenie wzoru płynnym ruchem pod stałą kontrolą wzroku.
Najpierw dziecko wykonuje proste wzory, następnie przechodzi do dłuższych i trudniejszych.
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko ,ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru.
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Planowanie ruchów ręki wymaga m.in. prawidłowego oceniania odległości między punktami, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz dominacji ręki. Ćwiczenia te przygotowują do nauki pisania, wtórnie wspomagają poprawne planowanie ruchów narządów artykulacyjnych.
Dziecko ma za zadanie narysować wzór w wyznaczonych liniach, starając się w precyzyjny sposób połączyć kropki. Jego zadaniem jest ocenienie odległości między kropkami oraz linijkami (pionowymi, poziomymi) i kreślenie wzoru płynnym ruchem pod stałą kontrolą wzroku.
Najpierw dziecko wykonuje proste wzory, następnie przechodzi do dłuższych i trudniejszych.
Szczegóły
Tytuł
Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu. Zeszyt 7. Planowanie ruchu
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2012
Oprawa
Broszurowa
Ilość stron
120
Format
21.0 x 29.5 cm
ISBN
9788361022275
Rodzaj
Podręcznik
Stan
Nowy
EAN
9788361022275
Dodałeś produkt do koszyka
Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu. Zeszyt 7. Planowanie ruchu
27,11 zł
Recenzje