99.42
Marketing i ekonomia
C. H. Beck
Światowa Organizacja Handlu i Unia Europejska wobec nowych wyzwań we współczesnym biznesie międzynarodowym
Wydawnictwo:
C. H. Beck
Oprawa: Miękka
Opis
Celem monografii jest przedstawienie Światowej Organizacji Handlu i Unii Europejskiej w warunkach nowych wyzwań współczesnego biznesu międzynarodowego.W perspektywie funkcjonowania WTO i Unii Europejskiej istotna jest potrzeba osłabienia neoprotekcjonizmu rolnego, a także protekcjonizmu regulacyjnego poprzez harmonizację i wzajemne uznawanie norm. Zmiany w gospodarce światowej spowodowane COVID-19 sprawiały, że wyjście z recesji w kształcie litery V stało się mało prawdopodobne. Zamiast tego COVID-19 przyspieszy proces zapoczątkowany po globalnym kryzysie, zachęcając firmy do ponownego przeniesienia działalności gospodarczej do krajów bogatych.W gospodarce coraz większą rolę odgrywa sztuczna inteligencja (SI), kapitalizm inwigilacyjny i eksploracja danych. Wiadomości sieciowe wpływają na zachowania społeczne. Internet rzeczy ma szansę znaczącego zrewolucjonizowania przemysłu i wpłynięcia na przyszły rozwój gospodarki światowej. Zmodyfikowanie i rozszerzenie dotychczasowego ujęcia poszczególnych problemów oraz wyprowadzenie na ich podstawie nowych uogólnień i wniosków stanowi nową wartość wnoszącą istotny wkład w dorobek naukowy tej dziedziny badań.Treści zwarte w recenzowanej książce wzbogacają naszą wiedzę o przyczynach, przebiegu i rzeczywistych oraz potencjalnych efektach przemian dokonujących się w gospodarce światowej. (...)Przeprowadzona przez prof. Puśleckiego ich analiza predyktywna preskryptywna pozwala lepiej zrozumieć skomplikowane mechanizmy determinujące funkcjonowanie gospodarki światowej. Posiada to ogromne znaczenie nie tylko poznawcze i dydaktyczne, ale również praktyczne, ponieważ dostarcza cennych wskazówek i odpowiedzi na pytanie, co należy zrobić, aby nastąpiły zmiany pożądane i korzystne dla wszystkich uczestników światowej gry ekonomicznej. Z tych względów należy uznać, że to opracowanie powinno być wykorzystane nie tylko przez naukowców i studentów, ale również decydentów ? polityków zajmujących się gospodarką na szczeblu krajowym, regionalnym i globalnym, w tym przede wszystkim europosłów i ich doradców.Prof. zw. dr hab. Jan RymarczykWyższa Szkoła Bankowa w PoznaniuWydział Finansów i Bankowości
Szczegóły
Tytuł
Światowa Organizacja Handlu i Unia Europejska wobec nowych wyzwań we współczesnym biznesie międzynarodowym
Autor
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
272
Format
16.5x23.8cm
Języki
polski
ISBN
9788382350661
Tytuł oryginału
B
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788382350661
Dodałeś produkt do koszyka
Światowa Organizacja Handlu i Unia Europejska wobec nowych wyzwań we współczesnym biznesie międzynarodowym
99,42 zł
Recenzje