loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
30 Książki Impuls

Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia

Domagała-Kręcioch Agnieszka

,

Majerek Bożena<br />

Wydawnictwo: Impuls
Oprawa: Miękka
30,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Szkolna rzeczywistość we współczesnym zglobalizowanym świecie z jednej strony fascynuje, a z drugiej przeraża. Nie ma wątpliwości, że dzisiejszy uczeń i nauczyciel mają ogromne możliwości rozwoju. W dobie technicyzacji edukacji powstaje wiele przestrzeni otwierających człowieka na pomnożenie swoich możliwości i zasobów. Szkoła staje się miejscem twórczego odkrywania świata, drugiego człowieka, a w konsekwencji siebie. Nie można jednak nie zauważać zmarnowanych szans w środowisku szkolnym. Szkoła może się bowiem jawić jako miejsce pełne zagrożeń i powielanych stereotypów.[...]Książka jest znakomitym kompendium wiedzy na temat wybranych zjawisk dotykających współczesną szkołę.[...] publikacja wpisuje się w nurt dyskusji nad reformą edukacji i jej skutkami. Może stanowić leitmotiv dla dalszych poszukiwań twórczej edukacji, w której postulat indywidualizacji procesu nauczania i uczenia się oraz wychowania będzie zrealizowany. [...] to ważna pozycja dotycząca szkolnej rzeczywistości. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którzy zarówno zawodowo, naukowo, jak i praktycznie zajmują się edukacją, wychowaniem, kształceniem dzieci i młodzieży.Z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza MastalskiegoW klasycznej literaturze pedagogicznej o szkole traktuje się przede wszystkim pozytywnie, biorąc pod uwagę jej misję, a nie to, jaka rzeczywiście jest. Od czasu ukazania się pracy Illicha Społeczeństwo bez szkoły nasila się jednak nurt krytyczny wobec szkoły jako instytucji. Z jednej strony w debacie publicznej, a także w pracach naukowych zarzuca się jej nieudolne wykonywanie najważniejszych funkcji: wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i środowiskowej. Z drugiej strony szkoła jako instytucja wciąż trwa i nie widać możliwości zastąpienia jej w skali masowej przez instytucje alternatywne. Pozostaje więc systematyczne doskonalenie szkoły, a to z kolei jest uzależnione od wcześniejszych diagnoz różnych zakresów jej funkcjonowania. [...] Zebrane opracowania tworzą publikację, która może pobudzić dalszą dyskusję o kondycji szkoły i jej zadaniach w szybko zmieniającym się społeczeństwie.Z recenzji prof. zw. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego

Szczegóły

Tytuł
Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia
Autor
Domagała-Kręcioch Agnieszka , Majerek Bożena<br />
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2014
Oprawa
Miękka
Ilość stron
196
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788378505242
Rodzaj
Książka
EAN
9788378505242
Data premiery
2014-02-15
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków
PL
48506624220
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
30,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia - Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena<br />
Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia
Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena<br />
30,00 zł
Przejdź do koszyka
30,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO