45.47
Książki
Oficyna Wydawnicza Aspra
Telewizyjne serwisy informacyjne
Zmiany w sposobie czytania od czasów PRL do III RP
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Aspra
Oprawa: Miękka
45,47 zł
Cena rekomendowana: 59,90 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
?Praca jest pozycją ogromnie ciekawą i zajmującą, a co najistotniejsze ważną. Autorka objęła badaniami obszar niezmiernie rzadko eksplorowany, bo niezwykle trudny do uchwycenia i opisania, czyli zjawiska prozodyczne języka polskiego. [?] W przeciwieństwie do opisów innych poziomów języka: fleksji, składni, słowotwórstwa, a także jego warstwy graficznej, do których omówienia wystarczy wiedza o języku, znajomość reguł i słownik na półce, poziom brzmieniowy wymaga umiejętności i zdolności dodatkowych ? słuchu fonetycznego i wrażliwości słuchowej. Wymaga też specjalnych narzędzi technicznych i umiejętności posługiwania się nimi. W moim przekonaniu wszystkie te atuty posiada Jagoda Bloch. Ma też atuty inne ? potrafi przekonywać czytelnika do swoich tez i hipotez, potrafi objaśniać zaobserwowane zjawiska. Jej wywody są jasne, logiczne, rzetelnie udokumentowane. [?] Książkę powinni przeczytać wszyscy, którzy pracują głosem ? nie tylko dziennikarze, ale też spikerzy, działacze kulturalni, nauczyciele, wykładowcy. Należy ją polecić studentom?.Prof. dr hab. Jolanta TamborInstytut Języka Polskiego Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego?Nie było do tej pory w polskich badaniach pracy, która pokazywałaby, jak sposoby mówienia w mediach wpływają na obraz przedstawianej rzeczywistości i jak tę rzeczywistość poprzez sposób mówienia o niej kształtować. [?] Największym walorem pracy jest w moim przekonaniu ? oprócz wzorcowo przeprowadzonych szczegółowych analiz prozodycznych ? jej aspekt perswazyjny. Autorka pokazuje, jak za pomocą głosu kompetentny językowo i komunikacyjnie dziennikarz może stworzyć na przykład odpowiedni nastrój (zagrożenia, powagi sytuacji czy rozbawienia) lub ? z braku kompetencji ? spowodować niezrozumienie treści przez odbiorcę bądź wykreować niezgodne z intencją wypowiedzi dodatkowe sensy?.Prof. dr hab. Małgorzata MarcjanikWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
Szczegóły
Tytuł
Telewizyjne serwisy informacyjne
Podtytuł
Zmiany w sposobie czytania od czasów PRL do III RP
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2018
Oprawa
Miękka
Ilość stron
324
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788375458961
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788375458961
Dodałeś produkt do koszyka
Telewizyjne serwisy informacyjne
45,47 zł
Recenzje