loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
34 Pedagogika Impuls

Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością
Tom 2.1

Gunia Grażyna

,

Baran Jolanta

Wydawnictwo: Impuls
Oprawa: Miękka
34,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Zaprezentowany punkt widzenia jest wyrazem nadziei na sprowokowanie debaty wokół koncepcji oraz praktyki wspierania i wspomagania w pedagogice specjalnej, ich wspólnych i rozłącznych znaczeń. []Autorzy, których opracowania zamieszczono w I części niniejszego tomu, określili założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności oraz wielokontekstowości wczesnego wspomagania i wspierania rozwoju oraz rehabilitacji. Przełożenie punktu ciężkości w rehabilitacji i edukacji z uszkodzeń osoby na zachowane możliwości/zasoby jest obowiązującym paradygmatem w pedagogice specjalnej. Problem specyficznych trudności w uczeniu się uczniów z różnymi stopniami i rodzajami niepełnosprawności musi więc eksponować pozytywny nurt myślenia o zaburzeniu, który pozwala na stworzenie odpowiednich warunków do poszukiwania potencjalnych zdolności i podkreślenie nie tego, co specyficzne, ale tego, co tkwi w zasobach ludzkich. Poszukiwanie wspólnych, a nie swoistych problemów osób pełno- i niepełnosprawnych, co tak wyraźnie podkreślał A. Hulek (1992), wymaga od nauczycieli poszukiwania takich strategii edukacyjno-terapeutycznych, które będą jednocześnie korygować i kompensować trudności oraz wspomagać/wspierać uzdolnienia.W II części niniejszego tomu, ukazującej formy i metody pomocy rodzinom osób z niepełnosprawnością, zwrócono uwagę nie tylko na problem stosunku rodziców do niepełnosprawnego dziecka i pomoc w zakresie wspierania jego rozwoju w procesie rehabilitacji, ale także podkreślono szczególną rolę ojców i innych członków rodziny (rodzeństwa, dziadków) w procesie terapii, trudną miłość matek, często przeżywaną w samotności, w opozycji do nastawień społecznych, oraz świadomość wychowawczą i odpowiedzialność rodzicielską.(fragmenty z Wprowadzenia)

Szczegóły

Tytuł
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością
Podtytuł
Tom 2.1
Autor
Gunia Grażyna , Baran Jolanta
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
216
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788378502890
Rodzaj
Książka
EAN
9788378502890
Data premiery
2013-05-11
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków
PL
48506624220
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
34,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością - Gunia Grażyna, Baran Jolanta
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością
Gunia Grażyna, Baran Jolanta
34,00 zł
Przejdź do koszyka
34,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO