50.4
Pedagogika
Wydawnictwo Naukowe UAM
Uczenie się jako konstruowanie wiedzy
Świadomość, qualia i technologie informacyjne
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Twarda
Opis
W książce przedstawiono procesy uczenia się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i szerzej kognitywistyki. Zaprezentowano autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). W pięciu rozdziałach przedstawiono kolejno: cywilizacyjno-technologiczny kontekst konieczności zmiany postrzegania procesów edukacyjnych, w tym przesunięcia akcentu z nauczenia na uczenie się; zagadnienia różnych kontekstów interpretowania pojęć: wiedza, umysł, świadomość i qualia; autorską teorię qualiów w edukacji uzasadniającą znaczenie poznawania bezpośredniego; różne koncepcje i zalety koncepcji konstruktywizmu edukacyjnego; nową rolę technologii medialnych w procesach uczenia się oraz koncepcję ZRSW.
Szczegóły
Tytuł
Uczenie się jako konstruowanie wiedzy
Podtytuł
Świadomość, qualia i technologie informacyjne
Autor
Kąkolewicz Mariusz
Wydawnictwo
Rok wydania
2011
Oprawa
Twarda
Ilość stron
394
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323223245
Rodzaj
Książka
EAN
9788323223245
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Uczenie się jako konstruowanie wiedzy
50,40 zł
Recenzje