21
Socjologia
Wydawnictwo Naukowe UAM
Uniwersytet a rynek
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Miękka
Opis
Książka ważna dla nowoczesnej socjologii nauki - łączy problematykę "historii wewnętrznej" poszukiwań i dociekań naukowych z problematyką "historii zewnętrznej" inwencji i aktywności zawo-dowej uczonych. Prezentuje perspektywę poznawczą, którą nazwać można odnowioną kontynuacją idei Maxa Webera i Thorsteina Veblena, ważnych dla socjologii nauki i aktualnych w polskiej rzeczywistości "transformacyjnej" naszej teraźniejszości. Nauka - w ujęciu autora - jest tą sferą rzeczywistości socjokulturowej, w której (w swoistej postaci) funkcjonują reguły rynku. Ważne i cenne poznawczo jest ukazanie analogii i korelacji pomiędzy patologią w świecie uczonych a patologią w świecie otaczającym naukę, które ujawnia dwoistość charakteru: "naukowej praktyki społecznej".
Szczegóły
Wydanie
1
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka
Ilość stron
136
Format
15.0x21.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323214311
Rodzaj
Książka
EAN
9788323214311
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Uniwersytet a rynek
21,00 zł
Recenzje