loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
286.88 Prawo gospodarcze i handlowe Wolters Kluwer

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz

Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Oprawa: Twarda
286,88 zł
Cena rekomendowana: 349,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: poniedziałek 23.12.2024
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Komentarz stanowi praktyczne źródło informacji o sposobie stosowania przepisów omawianej ustawy.

Aktualne wydanie komentarza uwzględnia nie tylko zmiany wprowadzone w drodze nowelizacji z 9.03.2023 r. która implementuje dyrektywę 2019/1 (tzw. dyrektywa ECN). Od jego drugiego wydania (w 2014 r.) ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów była kilkukrotnie modyfikowana, a niektóre ze zmian były relatywnie obszerne (np. te dotyczące administracyjnej kontroli wzorców umownych). W książce uwzględniono także najnowsze zmiany wynikające z ustawy o zmianie ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym oraz niektórych innych ustaw. Wskazany akt nowelizuje także ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów. W jej wyniku dokonano implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 z 25.11.2020 r. w sprawie powództw przedstawicielskich wytaczanych w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów i uchylającej dyrektywę 2009/22/WE. Dyrektywa 2020/1828 unowocześnia i wzmacnia mechanizmy ochrony zbiorowych interesów konsumentów. Na jej podstawie upoważnione podmioty działające na rzecz ochrony konsumentów, wyznaczone przez państwa członkowskie UE, mogą występować z powództwami przedstawicielskimi, czyli powództwami wytaczanymi w imieniu konsumentów w celu doprowadzenia do zaprzestania stosowania przez przedsiębiorcę szkodliwej praktyki lub w celu zastosowania środka naprawczego w związku z jej stosowaniem.

Publikacja szczegółowo prezentuje nowe regulacje dotyczące m.in.:
  • wprowadzenie zasad i trybu przeciwdziałania stosowaniu niedozwolonych postanowień wzorców umów,
  • wprowadzenie nowych definicji legalnych, np. kartelu,
  • możliwości przypisania odpowiedzialności antymonopolowej osobie fizycznej, która jako przedsiębiorca naruszyła określone przepisy komentowanej ustawy,
  • poszerzenie katalogu najpoważniejszych wertykalnych ograniczeń konkurencji o ograniczenia pozbawiające nabywcę możliwości skutecznej sprzedaży online, a także rozbudowanie miękkich regulacji dotyczących dystrybucji internetowej,
  • poszerzenie zakresu podmiotów ponoszących odpowiedzialność antymonopolową za dopuszczenie się naruszenia; przypisanie takiej odpowiedzialności przedsiębiorcy wywierającemu decydujący wpływ na „bezpośredniego” naruszyciela,
  • decyzji Prezesa UOKiK w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone,
  • zmiany definicji praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów,
  • missellingu jako nowej praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów,
  • zwiększenia niezależności Prezesa UOKiK, w tym wprowadzenie kadencyjności tego organu,
  • ustawowe wprowadzenie instytucji szczegółowego uzasadnienia zarzutów, tzw. SUZ,
  • możliwości występowania do przedsiębiorców także w sprawach z zakresu ochrony konsumentów,
  • poszerzenia o „nieprzedsiębiorców” kręgu podmiotów mogących zostać zobowiązanymi do udzielenia informacji Prezesowi UOKiK, w tym wprowadzenie instytucji wolności od samooskarżenia,
  • ograniczenia udostępniania materiału dowodowego,
  • postępowania w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone,
  • poszerzenia kręgu podmiotów mogących złożyć zawiadomienie o podejrzeniu
  • stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów o zagraniczne
  • organizacje wpisane na listę organizacji uprawnionych w państwach członkowskich Unii Europejskiej do złożenia wniosku o wszczęcie postępowania,
  • decyzji tymczasowej w sprawach konsumenckich,
  • ochrony tajemnicy korespondencji z zewnętrznym prawnikiem - tzw. LPP,
  • instytucji tajemniczego klienta,
  • unormowań szczególnych dotyczących kar nakładanych na związki przedsiębiorców, w tym w razie niewypłacalności związku), a także dotyczących kar nakładanych na przedsiębiorców stosujących postanowienia wzorca umowy uznane za niedozwolone
  • możliwości nałożenia kary łącznej na bezpośredniego naruszyciela i na przedsiębiorcę wywierającego na niego decydujący wpływ,
  • miarkowania kary w odniesieniu do naruszeń zakazów z art. 23a i 24,
  • modyfikacji przepisów dotyczących wniosków leniency.
Niniejsze opracowanie zostało poszerzone o ponad 210 orzeczeń sądów polskich i unijnych oraz 70 decyzji Prezesa UOKiK z lat 2014−2024, jak również o prawie 200 publikacji krajowych i zagranicznych wydanych w tym okresie.

Komentarz przeznaczony jest dla osób zajmujących się problematyką prawa antymonopolowego oraz publicznoprawną ochroną interesów konsumentów zarówno w wymiarze praktycznym (prawnicy obsługujący przedsiębiorców, sędziowie rozpatrujący sprawy antymonopolowe, pracownicy UOKiK), jak i naukowym.

Producent:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: [email protected]
email:

Podmiot odpowiedzialny:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: [email protected]
email:

Szczegóły

Tytuł
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz
Wydawnictwo
Wydanie
3
Rok wydania
2024
Oprawa
Twarda
Ilość stron
1436
Języki
polski
ISBN
978-83-8358-637-3
Rodzaj
Książka
EAN
9788383586373
Data premiery
2024-09-19

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
286,88 zł
Cena rekomendowana: 349,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: poniedziałek 23.12.2024
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz - Konrad Kohutek, Małgorzata Sieradzka
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz
Konrad Kohutek, Małgorzata Sieradzka
286,88 zł
349,00 zł
Przejdź do koszyka
286,88 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO