36.75
Socjologia
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wąż w raju
Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym
36,75 zł
Cena rekomendowana: 40,95 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka dzisiaj
Zapłać za 30 dni
Opis
Zabawa jest naturalnym, powszechnym i uniwersalnym elementem ludzkiej aktywności, a przez to także ważnym elementem kultury. Ludyzm uwarunkowana kulturowo skłonność do bawienia się przejawiając się w przestrzeniach kultury związanych z rozrywką, spędzaniem wolnego czasu, celebrowaniem ważnych prywatnych i publicznych wydarzeń, reguluje istotny obszar ludzkich zachowań, działań i wzajemnych interakcji. Zarówno ludyzm, jak i zabawę można rozpatrywać jako zjawiska indywidualne i grupowe, odnoszące się do postaw, światopoglądów i ideologii. Związane są z religią, instytucjami władzy, organizacją społeczną, normami i wartościami kulturowymi. We współczesnym społeczeństwie, będąc wyznacznikiem postawy konsumpcyjnej, zabawa staje się także jednym z najważniejszych motorów gospodarki. Bawimy się i jesteśmy zabawiani. Jak wszystkie dobra kulturowe, różne formy zabawy są na sprzedaż i do kupienia. Zabawa zostaje oderwana od swojego społecznego podłoża, przenosząc się w świat zorganizowanej, masowej konsumpcji. Czy umiemy i potrafimy się bawić Na ile zabawa jest wciąż elementem społecznej więzi i czynnikiem grupowej integracji Jakie formy zabawy oferuje współczesne społeczeństwo konsumpcyjne Na te i inne pytania szukają odpowiedzi autorzy tekstów zawartych w niniejszej książce.
Szczegóły
Tytuł
Wąż w raju
Podtytuł
Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym
Wydawnictwo
Seria
Wydanie
1
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka
Ilość stron
212
Format
16.5x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788323331087
Rodzaj
Książka
EAN
9788323331087
Data premiery
2011-07-01
Dodałeś produkt do koszyka
Wąż w raju
36,75 zł
Recenzje