29.32
Psychologia
Wydawnictwo Naukowe UAM
Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju
Wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: miękka
Opis
Książka Wczesnodziecięca edukacja – pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej) jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski - dziecko „nie jest „nieme”, natomiast „głusi” często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
Szczegóły
Tytuł
Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju
Podtytuł
Wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej
Autor
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2020
Oprawa
miękka
Ilość stron
204
Format
17 x 24 cm
Języki
polski
ISBN
9788323237877
ISBN serii
9788323237877
Tytuł tomu
Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty
Tytuł oryginału
Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323237877
Dodałeś produkt do koszyka
Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju
29,32 zł
Recenzje