46.48
Nauka o literaturze
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Oprawa: Miękka
Opis
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem ?z tekstu? a wizerunkiem ?ze zdjęcia?? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny.Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe.Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image?u od słów i obrazu.
Szczegóły
Tytuł
Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej
Autor
Wydawnictwo
Temat
Wydanie
1
Rok wydania
2019
Oprawa
Miękka
Ilość stron
276
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788381423939
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788381423939
Data premiery
2019-03-20
Dodałeś produkt do koszyka
Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej
46,48 zł
Recenzje