20
Pedagogika
Impuls
Współczesne tendencje we współczesnej interwencji u dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych
Wydawnictwo:
Impuls
Oprawa: Miękka
Opis
Oddana do rąk Czytelników książka zawiera zawiera przegląd współczesnych tendencji w teorii i praktyce wczesnej interwencji. W części teoretycznej omówiono między innymi środowiskowy kontekst rozwoju człowieka, współudział rodziny w tworzeniu i realizowaniu programów wczesnej interwencji, a także ważne aspekty życia rodziny z małym dzieckiem, a zwłaszcza kwestię powstawania we wczesnym okresie funkcjonowania rodziny uczuciowych relacji między dzieckiem a rodzicami, określanych jako przywiązanie.
W części praktycznej przedstawiono wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka, zwłaszcza stosunkowo proste i niewymagające specjalnych warunków do ich realizacji. Należą do nich między innymi: sytuacyjne uczenie się, dzielenie wspólnej uwagi, uczenie się przez pośrednictwo oraz czas podłogowy. Podkreślono tu znaczenie zabawy dla rozwoju każdego dziecka, szczególnie niepełnosprawnego.
Z kolei w końcowej części książki opisano doświadczenia wybranych krajów w zakresie stosowania wczesnej interwencji.
Przyjęta w niniejszej pracy perspektywa edukacyjna wynika z dwóch przyczyn. Pierwsza jest związana z dyscypliną naukową reprezentowaną przez autorkę - pedagogiką; druga odnosi się do szerokiego kontekstu edukacji i jej roli w życiu jednostki, rodziny i społeczeństwa.
W części praktycznej przedstawiono wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka, zwłaszcza stosunkowo proste i niewymagające specjalnych warunków do ich realizacji. Należą do nich między innymi: sytuacyjne uczenie się, dzielenie wspólnej uwagi, uczenie się przez pośrednictwo oraz czas podłogowy. Podkreślono tu znaczenie zabawy dla rozwoju każdego dziecka, szczególnie niepełnosprawnego.
Z kolei w końcowej części książki opisano doświadczenia wybranych krajów w zakresie stosowania wczesnej interwencji.
Przyjęta w niniejszej pracy perspektywa edukacyjna wynika z dwóch przyczyn. Pierwsza jest związana z dyscypliną naukową reprezentowaną przez autorkę - pedagogiką; druga odnosi się do szerokiego kontekstu edukacji i jej roli w życiu jednostki, rodziny i społeczeństwa.
Szczegóły
Tytuł
Współczesne tendencje we współczesnej interwencji u dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych
Autor
Skórczyńska Małgorzata
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2006
Oprawa
Miękka
Ilość stron
136
Format
16.0x23.6cm
Języki
polski
ISBN
837308732X
Rodzaj
Książka
EAN
9788373087323
Data premiery
2006-09-08
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Dodałeś produkt do koszyka

Współczesne tendencje we współczesnej interwencji u dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych
20,00 zł
Recenzje