33
Książki
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wywiad dziennikarski
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa: Miękka
Opis
W "Wywiadzie dziennikarskim" szczegółowo opisano podstawową umiejętność dziennikarza, która polega na zadawaniu odpowiednich pytań w odpowiednim czasie. Jest to praktyczny i zwięzły przewodnik dla wszystkich dziennikarzy prasowych - profesjonalistów, studentów dziennikarstwa i stażystów - nie tylko dla tych, którzy opisują bieżące wydarzenia, ale i tych, którzy są autorami obszernych artykułów dla gazet i czasopism.
Autorzy analizują różne rodzaje wywiadów, począwszy od wywiadu vox pop (na który składają się krótkie wypowiedzi ludzi zapytanych o daną kwestię na ulicy) i konferencji prasowej, a skończywszy na wywiadzie będącym punktem wyjścia do stworzenia artykułu w szczegółowy sposób przedstawiającego sylwetkę danej osoby. Książka zawiera wywiady z wieloma uznanymi dziennikarzami, takimi jak Lynda Lee-Potter z "Daily Mail" czy Andrew Duncan z "Radio Times", i obejmuje wszystkie etapy przeprowadzania wywiadu, w tym zbieranie informacji, planowanie i prace przygotowawcze, formułowanie pytań, zdobywanie barwnych wypowiedzi wartych przytoczenia w artykule, sprawdzanie i redagowanie zdobytego materiału.
Wywiad dziennikarski zawiera:
- rozważania na temat znaczenia wywiadu dla dziennikarstwa,
- wskazówki dotyczące tego, jak poradzić sobie z różnymi rozmówcami, takimi jak politycy, sławne osobistości czy osoby bezbronne wobec dziennikarzy,
- wskazówki dotyczące przeprowadzania wywiadów telefonicznych,
- sugestie dotyczące sporządzania notatek, stenografowania i różnych metod nagrywania wywiadów,
- omówienie kwestii etycznych, prawnych i zawodowych, takich jak zniesławienie, prawo do prywatności, zdobywanie sensacyjnych informacji za pieniądze, zdobywanie informacji nieoficjalnych, a także granice redagowania materiału,
- glosariusz terminów dziennikarskich i uwagi dotyczącej dalszej lektury.
Autorzy analizują różne rodzaje wywiadów, począwszy od wywiadu vox pop (na który składają się krótkie wypowiedzi ludzi zapytanych o daną kwestię na ulicy) i konferencji prasowej, a skończywszy na wywiadzie będącym punktem wyjścia do stworzenia artykułu w szczegółowy sposób przedstawiającego sylwetkę danej osoby. Książka zawiera wywiady z wieloma uznanymi dziennikarzami, takimi jak Lynda Lee-Potter z "Daily Mail" czy Andrew Duncan z "Radio Times", i obejmuje wszystkie etapy przeprowadzania wywiadu, w tym zbieranie informacji, planowanie i prace przygotowawcze, formułowanie pytań, zdobywanie barwnych wypowiedzi wartych przytoczenia w artykule, sprawdzanie i redagowanie zdobytego materiału.
Wywiad dziennikarski zawiera:
- rozważania na temat znaczenia wywiadu dla dziennikarstwa,
- wskazówki dotyczące tego, jak poradzić sobie z różnymi rozmówcami, takimi jak politycy, sławne osobistości czy osoby bezbronne wobec dziennikarzy,
- wskazówki dotyczące przeprowadzania wywiadów telefonicznych,
- sugestie dotyczące sporządzania notatek, stenografowania i różnych metod nagrywania wywiadów,
- omówienie kwestii etycznych, prawnych i zawodowych, takich jak zniesławienie, prawo do prywatności, zdobywanie sensacyjnych informacji za pieniądze, zdobywanie informacji nieoficjalnych, a także granice redagowania materiału,
- glosariusz terminów dziennikarskich i uwagi dotyczącej dalszej lektury.
Szczegóły
Tytuł
Wywiad dziennikarski
Autor
Sally Adams
, Wynford Hicks
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2007
Oprawa
Miękka
Ilość stron
242
Format
17.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
978-83-233-2338-9
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Katarzyna Franek
Tytuł oryginału
Interviewing for Journalists
Rodzaj
Książka
EAN
9788323323389
Data premiery
2007-11-20
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Wywiad dziennikarski
33,00 zł
Recenzje