loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
42.79 Książki E-bookowo

Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE

Piotr Grochmalski

Wydawnictwo: E-bookowo
Oprawa: miekka

Opis

Historia mediów, historia dziennikarstwa, historia prasy to nadal te dziedziny, które domagają się szerszego zainteresowania badawczego w Polsce.

Współczesne, naukowe zainteresowania nad mediami oscylują wokół ich bezustannej transformacji i są to przede wszystkim analizy socjologiczne. W ostatnich latach obserwuje się spadek zainteresowania historią, którą można dostrzec w mediach. Pod pojęciem historii należy rozumieć tu szeroki zbiór problemów, zagadnień i zjawisk, które zostały zamknięte w określonych odcinkach temporalnych w prasie, radiu, telewizji, plakacie, rysunku, czy fotografii. Należą one do historii, ale tej, której kontinuum da się jeszcze odczuć, zauważyć i zaobserwować. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na potrzeby badania dziennikarstwa – jako zjawiska osobliwego, kształtującego opinię społeczną, tworzącego inną, alternatywną rzeczywistość, która często dominuje w społecznym procesie komunikowania.



Książka ma zdecydowanie charakter naukowy. Pod względem strukturalnym i merytorycznym nie budzi wątpliwości. Jest to zbiór uporządkowanych tematycznie artykułów, napisanych w sposób komunikatywny. Atutem książki jest również różnorodność poruszonych w niej problemów. Publikacja dobrze wpisuje się we współczesny nurt badań nad historią mediów.

Z recenzji dr hab. Anety Niewęgłowskiej



Wspólnym mianownikiem tekstów zawartych w książce jest wysoki poziom wiedzy ich autorów. Widać, że każdy z zamieszczonych tu rozdziałów jest wynikiem konkretnych zainteresowań badawczych, o czym świadczy między innymi adekwatna i bogata bibliografia. Autorzy poszczególnych rozdziałów łączą w swych rozważaniach, choć w różnych proporcjach, opis z analizą, co jest jednym z warunków uznania tekstu za opracowanie naukowe.

Z recenzji dra hab. Wiesława Wacławczyka





Wstęp 7HISTORIA PRASYDominika GołaszewskaSytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13Piotr LewandowskiHistoria „Kuriera Warszawskiego” Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35Tomasz Jacek LisZarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCHMateusz MaleszkaKomiks na wojnie – amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95Piotr LewandowskiPropaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115Piotr GrochmalskiSpołeczna fotografia tygodnika „Wprost” w okresie 1983–1991 jako unikalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennymOBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYMAnna KrygierJózef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznejw latach 2013–2014 195Mateusz ZmudzińskiHistoria i zawartość „Głosu z Torunia”, dodatku, do tygodnika katolickiego„Niedziela”. Zarys problemu 231Justyna JanczakStereotypy płciowe w prasie 247RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKAJacek LaskowskiQuo vadis dziennikarstwo śledcze 267Justyna JanczakTajemnica zawodowa dziennikarzy 287

Wstęp 7

HISTORIA PRASY

Dominika Gołaszewska

Sytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13

Piotr Lewandowski

Historia „Kuriera Warszawskiego” Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35

Tomasz Jacek Lis

Zarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69

Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCH

Mateusz Maleszka

Komiks na wojnie – amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95

Piotr Lewandowski

Propaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115

Piotr Grochmalski

Społeczna fotografia tygodnika „Wprost” w okresie 1983–1991 jako unikalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennym

OBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYM

Anna Krygier

Józef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznej

w latach 2013–2014 195

Mateusz Zmudziński

Historia i zawartość „Głosu z Torunia”, dodatku, do tygodnika katolickiego

„Niedziela”. Zarys problemu 231

Justyna Janczak

Stereotypy płciowe w prasie 247

RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKA

Jacek Laskowski

Quo vadis dziennikarstwo śledcze 267

Justyna Janczak

Tajemnica zawodowa dziennikarzy 287

Książki z opcji dodruk na życzenie są ujednolicone pod względem wykonania:
- okładka kolorowa wydrukowana na kartonie 250 g/m,
- środek czarno-biały, drukowany na papierze offsetowym 80 g/m,
- oprawa miękka klejona.

Szczegóły

Tytuł
Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE
Autor
Piotr Grochmalski
Wydawnictwo
Rok wydania
2015
Oprawa
miekka
Ilość stron
300
Format
148 x 210 mm
ISBN
978-83-7859-597-7
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788378595977

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
Dodałeś produkt do koszyka
Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE - Piotr Grochmalski
Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE
Piotr Grochmalski
42,79 zł
Przejdź do koszyka
42,79 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO