39.4
Książki
Universitas
Z polskim na Ty + CD
Wydawnictwo:
Universitas
Oprawa: broszura
Opis
"Z polskim na ty” - to podręcznik przeznaczony do nauki języka polskiego jako obcego dla cudzoziemców na stopniu Progowym (czyli najwyższym dla początkujących). Jego celem jest odświeżenie lub przekazanie koniecznej wiedzy o języku polskim, jej uporządkowanie i ugruntowanie w taki sposób, aby umożliwić uczącemu się przejście na poziom średnio zaawansowany. Jest także przydatny dla osób, które znają polski z domu („ze słuchu”), czyli nie uczyły się go na regularnych kursach.
Program „Z polskim na ty” powstał w oparciu o „Opis kompetencji w języku polskim jako obcym na poziomie progowym” , ale podkreślić należy, że zastosowano tu słownictwo wykraczające poza ten poziom. „Z polskim na ty” składa się z dwóch części - gramatycznej i blokowej. Materiał gramatyczny został podany w uproszczeniu, gdyż ma on stanowić powtórkę lub podstawę do ugruntowania posiadanych umiejętności z zakresu gramatyki polskiej. Nacisk został położony na praktyczne zastosowanie wiadomości gramatycznych; jest dużo przykładów, które służą m.in. rozwiązywaniu następujących po nich licznych ćwiczeń, które są zróżnicowane jeśli chodzi o typy i stopień trudności. Każda lekcja zawiera ćwiczenia na tekstach ciągłych i dialogach oraz ćwiczenia tłumaczeniowe. Część druga ma za zadanie nauczyć słownictwa, rozumienia tekstów i pisemnego komunikowania się oraz rozwijać umiejętność mówienia i słuchania. na przykładzie wybranych zagadnień (cykli tematycznych). W części tej duży nacisk kładzie się na umiejętność pisania, która znakomicie kształtuje kompetencję językową przy jednoczesnym rozwijaniu pozostałych sprawności językowych, uczy także śmiałości w wyrażaniu swoich opinii, o co łatwiej niż w wypowiedzi ustnej, ponieważ popełniane błędy nie są tak widoczne (słyszalne). Przygotowując wypowiedź pisemną, studenci mają więcej czasu do namysłu i możliwość autokorekty. Przy współpracy z nauczycielem przyswajają sobie też w pewnym zakresie język literacki. Potrzeba opanowania sprawności pisania jest przez wielu uczących się nieuświadamiana aż do pierwszego testu czy egzaminu – wtedy staje się koniecznością.
W podręczniku „Z polskim na ty” zostały zamieszczone teksty autentyczne lub w niewielkim stopniu opracowane. Teksty wymagają wykonania na nich różnorodnych operacji (uzupełnienia, uporządkowania, odpowiedzi na pytania, transformacji, itp.), co służy urozmaiceniu pracy i większemu zaangażowaniu studentów. Przede wszystkim jednak teksty te stanowią dla uczących się pewien wzorzec, na podstawie którego mogą wykonywać zadania pisemne w parach, grupkach i samodzielnie.
Z podręcznika można korzystać w całości albo tylko z części gramatycznej lub blokowej. Może on być także przydatny we wprowadzaniu materiału gramatycznego na lekcjach dla początkujących. Kolejność przerabiania tematów w podanym układzie nie jest obowiązkowa, ale sugerowana. Na początku wprowadzono tematy, które są potrzebne przy nawiązywaniu znajomości i integracji, a więc zainteresowania, ulubione rozrywki i sposoby spędzania wolnego czasu.
Podręcznikowi towarzyszy płyta kompaktowa z nagranymi tekstami i ćwiczeniami tekstowymi wspomagająca rozwijanie umiejętności słuchania. Przy pomocy tej ilustracji dźwiękowej studenci mogą ćwiczyć wymowę i przyzwyczajać się do innych głosów i sposobów mówienia, a nauczyciel może wykorzystać większość nagranych tekstów do ćwiczeń według własnego uznania i zgodnie z potrzebami uczących się. Na końcu zamieszczono klucz do ćwiczeń, co ułatwi samodzielną pracę z podręcznikiem.
W pierwszej części podręcznika wykorzystano rysunki Andrzeja Mleczki oraz żarty z Vademecum ucznia ilustrujące poszczególne zagadnienia gramatyczne, a w drugiej „humory zeszytów” związane z omawianymi tematami, co dodatkowo wprowadza element kompetencji socjokulturowej.
Program „Z polskim na ty” powstał w oparciu o „Opis kompetencji w języku polskim jako obcym na poziomie progowym” , ale podkreślić należy, że zastosowano tu słownictwo wykraczające poza ten poziom. „Z polskim na ty” składa się z dwóch części - gramatycznej i blokowej. Materiał gramatyczny został podany w uproszczeniu, gdyż ma on stanowić powtórkę lub podstawę do ugruntowania posiadanych umiejętności z zakresu gramatyki polskiej. Nacisk został położony na praktyczne zastosowanie wiadomości gramatycznych; jest dużo przykładów, które służą m.in. rozwiązywaniu następujących po nich licznych ćwiczeń, które są zróżnicowane jeśli chodzi o typy i stopień trudności. Każda lekcja zawiera ćwiczenia na tekstach ciągłych i dialogach oraz ćwiczenia tłumaczeniowe. Część druga ma za zadanie nauczyć słownictwa, rozumienia tekstów i pisemnego komunikowania się oraz rozwijać umiejętność mówienia i słuchania. na przykładzie wybranych zagadnień (cykli tematycznych). W części tej duży nacisk kładzie się na umiejętność pisania, która znakomicie kształtuje kompetencję językową przy jednoczesnym rozwijaniu pozostałych sprawności językowych, uczy także śmiałości w wyrażaniu swoich opinii, o co łatwiej niż w wypowiedzi ustnej, ponieważ popełniane błędy nie są tak widoczne (słyszalne). Przygotowując wypowiedź pisemną, studenci mają więcej czasu do namysłu i możliwość autokorekty. Przy współpracy z nauczycielem przyswajają sobie też w pewnym zakresie język literacki. Potrzeba opanowania sprawności pisania jest przez wielu uczących się nieuświadamiana aż do pierwszego testu czy egzaminu – wtedy staje się koniecznością.
W podręczniku „Z polskim na ty” zostały zamieszczone teksty autentyczne lub w niewielkim stopniu opracowane. Teksty wymagają wykonania na nich różnorodnych operacji (uzupełnienia, uporządkowania, odpowiedzi na pytania, transformacji, itp.), co służy urozmaiceniu pracy i większemu zaangażowaniu studentów. Przede wszystkim jednak teksty te stanowią dla uczących się pewien wzorzec, na podstawie którego mogą wykonywać zadania pisemne w parach, grupkach i samodzielnie.
Z podręcznika można korzystać w całości albo tylko z części gramatycznej lub blokowej. Może on być także przydatny we wprowadzaniu materiału gramatycznego na lekcjach dla początkujących. Kolejność przerabiania tematów w podanym układzie nie jest obowiązkowa, ale sugerowana. Na początku wprowadzono tematy, które są potrzebne przy nawiązywaniu znajomości i integracji, a więc zainteresowania, ulubione rozrywki i sposoby spędzania wolnego czasu.
Podręcznikowi towarzyszy płyta kompaktowa z nagranymi tekstami i ćwiczeniami tekstowymi wspomagająca rozwijanie umiejętności słuchania. Przy pomocy tej ilustracji dźwiękowej studenci mogą ćwiczyć wymowę i przyzwyczajać się do innych głosów i sposobów mówienia, a nauczyciel może wykorzystać większość nagranych tekstów do ćwiczeń według własnego uznania i zgodnie z potrzebami uczących się. Na końcu zamieszczono klucz do ćwiczeń, co ułatwi samodzielną pracę z podręcznikiem.
W pierwszej części podręcznika wykorzystano rysunki Andrzeja Mleczki oraz żarty z Vademecum ucznia ilustrujące poszczególne zagadnienia gramatyczne, a w drugiej „humory zeszytów” związane z omawianymi tematami, co dodatkowo wprowadza element kompetencji socjokulturowej.
Szczegóły
Oprawa
broszura
Ilość stron
296
Format
16 x 23
ISBN
8324205608
Rodzaj
Książka
EAN
9798324205607
Kraj produkcji
PL
Producent
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS
Podmiot odpowiedzialny
TAiWPN Universitas
Dodałeś produkt do koszyka

Z polskim na Ty + CD
39,40 zł
Recenzje