17.8
Pedagogika
Nowik
Zadania tekstowe w kształceniu zintegrowanym Jak pomagać dzieciom budować i rozwiązywać zadania tekstowe
Wydawnictwo:
Nowik
Oprawa: Kartonowa Foliowana
Opis
Zadania tekstowe są podstawą kształcenia matematycznego. Bez umiejętności rozwiązywania ich, nie można mówić o skutecznym uczeniu się matematyki. Dla małego dziecka zadanie tekstowe jest strukturą obcą, wymyśloną przez dorosłego. Poznanie jej wymaga przełożenia tego, co bliskie i naturalne, związane z dotychczasowymi doświadczeniami i przeżyciami na język matematyki.
Często zadajemy jednak pytanie: Dlaczego uczniowie nie potrafią rozwiązywać zadań tekstowych
Odpowiedź jest dość prosta: Bo nie nauczono ich metod rozwiązywania zadań, tylko rozwiązywano z nimi konkretne zadania, często tylko typowe.
Krystyna Wojciechowska, matematyczka i doświadczona nauczycielka klas początkowych, chce pomóc nauczycielom i rodzicom uczniów klas najmłodszych w trudnej sztuce kształcenia umiejętności rozwiązywania zadań. i proponuje zdobywanie umiejętności podzielić na trzy etapy:
Etap I. Zamiana sytuacji spotykanych w życiu na zadania tekstowe.
Etap II. Rozwiązywanie, układanie i przekształcanie zadań tekstowych prostych.
Etap III. Budowanie, rozwiązywanie i przekształcanie zadań tekstowych złożonych.
Książka zawiera część metodyczną pokazującą, jak można krok po kroku kształtować umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych. Uzupełnieniem tej części są starannie opracowane zestawy kart pracy do każdego etapu.
Zastosowanie propozycji Autorki niewątpliwie przyczyni się do zdobycia przez uczniów klas najmłodszych umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych. Może być również wykorzystana już w przedszkolu, a także w ramach pracy zespołów wyrównawczych w klasach starszych szkoły podstawowej.
Zestawy kart pracy można kupować oddzielnie.
Zapraszamy do zapoznania się ze wstępem i fragmentem opracowania, a potem z całością.
Do pobrania fragment książki w formacie pdf http://www.nowik.com.pl/download/wojciechowska.pdf
Często zadajemy jednak pytanie: Dlaczego uczniowie nie potrafią rozwiązywać zadań tekstowych
Odpowiedź jest dość prosta: Bo nie nauczono ich metod rozwiązywania zadań, tylko rozwiązywano z nimi konkretne zadania, często tylko typowe.
Krystyna Wojciechowska, matematyczka i doświadczona nauczycielka klas początkowych, chce pomóc nauczycielom i rodzicom uczniów klas najmłodszych w trudnej sztuce kształcenia umiejętności rozwiązywania zadań. i proponuje zdobywanie umiejętności podzielić na trzy etapy:
Etap I. Zamiana sytuacji spotykanych w życiu na zadania tekstowe.
Etap II. Rozwiązywanie, układanie i przekształcanie zadań tekstowych prostych.
Etap III. Budowanie, rozwiązywanie i przekształcanie zadań tekstowych złożonych.
Książka zawiera część metodyczną pokazującą, jak można krok po kroku kształtować umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych. Uzupełnieniem tej części są starannie opracowane zestawy kart pracy do każdego etapu.
Zastosowanie propozycji Autorki niewątpliwie przyczyni się do zdobycia przez uczniów klas najmłodszych umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych. Może być również wykorzystana już w przedszkolu, a także w ramach pracy zespołów wyrównawczych w klasach starszych szkoły podstawowej.
Zestawy kart pracy można kupować oddzielnie.
Zapraszamy do zapoznania się ze wstępem i fragmentem opracowania, a potem z całością.
Do pobrania fragment książki w formacie pdf http://www.nowik.com.pl/download/wojciechowska.pdf
Szczegóły
Tytuł
Zadania tekstowe w kształceniu zintegrowanym Jak pomagać dzieciom budować i rozwiązywać zadania tekstowe
Autor
Wojciechowska Krystyna
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2009
Oprawa
Kartonowa Foliowana
Ilość stron
136
Format
20.0x29.0cm
Języki
polski
ISBN
9788389848543
Rodzaj
Książka
EAN
9788389848543
Data premiery
2007-09-26
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Nowik Sp. j.
Dodałeś produkt do koszyka

Zadania tekstowe w kształceniu zintegrowanym Jak pomagać dzieciom budować i rozwiązywać zadania tekstowe
17,80 zł
Recenzje