112.12
Nauki humanistyczne i społeczne
Adam Marszałek
Leksykon terminów medialnych A-L
Wydawnictwo:
Adam Marszałek
Oprawa: Miękka
Opis
„Leksykon terminów medialnych” powinien zawierać przedstawienie najważniejszych pojęć, tematów i obszarów badawczych, odnoszących się do szeroko pojętego pola medialnego. Powinien też zapewniać podstawowe informacje dla tych, którzy po raz pierwszy spotykają się z danym pojęciem ze sfery medialnej. Czasem ta „podstawowa informacja” jest definicją, a czasem zwięzłym omówieniem. Powinien wreszcie uświadamiać polityczną, społeczną, ekonomiczną, kulturową rolę spełnianą przez media i ich wpływ na samego człowieka. Leksykon ten wszystkie te warunki spełnia. Wyrażam przekonanie, że może on nie tylko przyczynić się do popularyzacji pojęć medialnych, ale także stać się inspiracją i zachętą do zintensyfikowania badań medioznawczych w szybko zmieniającym się w tym kierunku społeczeństwie polskim. Dlatego pochwalić należy Redaktorów za odwagę podjęcia tego ważnego zadania przygotowania takiego Leksykonu. Decyzja taka z pewnością nie była łatwa. Z pewnością zostanie on też dobrze przyjęty przez środowisko badaczy mediów, ale też będzie cenną pomocą dla studentów, dając kompetentne, pluralistyczne i oryginalne spojrzenie na sferę medialną współczesnej kultury. Ma też nieocenione walory dydaktyczne, może być wykorzystany jako podstawa do ćwiczeń i seminariów w zakresie medioznawstwa i kulturoznawstwa.
Prof. dr hab. Marek Szulakiewicz, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Prof. dr hab. Marek Szulakiewicz, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Szczegóły
Tytuł
Leksykon terminów medialnych A-L
Wydawnictwo
Temat
Rok wydania
2024
Oprawa
Miękka
Ilość stron
415
Języki
polski
ISBN
9788381806503
Redakcja
(red.)Kazimierz Wolny-Zmorzyński
Redakcja
Krystyna Doktorowicz
Redakcja
Paweł Płaneta
Redakcja
Ryszard Filas
Rodzaj
Książka
EAN
9788381806503
Dodałeś produkt do koszyka
Leksykon terminów medialnych A-L
112,12 zł
Recenzje