51.66
Polityka
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Medialny obraz kształtowania się stosunków polsko-niemieckich
Na podstawie analizy tygodników „Der Spiegel” i „Polityka” z lat 2005–2017
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Oprawa: miękka
Opis
W publikacji pokazuję, w jakim stopniu partie polityczne oraz mass media wpływają na kształtowanie dwustronnych, polsko-niemieckich stosunków, a także na budowanie wizerunku obu krajów i narodów. Zasadniczy problem badawczy monografii dotyczy wiodącego zagadnienia – obrazu Polski i Niemiec oraz relacji polsko-niemieckich kreowanego przez polskie i niemieckie opiniotwórcze media na przykładzie „Polityki” i „Der Spiegel” od 2005 do 2017 roku. W jakim stopniu był on odzwierciedleniem konsensusu, a w jakim rozbieżności między tymi tygodnikami? Podstawą analizy uczyniłam nie tylko wypowiedzi dziennikarzy, lecz także liderów wiodących partii politycznych, ludzi nauki i przedstawicieli elit symbolicznych.
[Od Autorki]
„Zaletami książki są: ciekawa, autorska koncepcja badań, trafny dobór materiału badawczego, staranne przeprowadzenie poszczególnych etapów projektu badawczego, ogrom „benedyktyńskiej” pracy przy autorskich tłumaczeniach i interpretacji publikacji z tygodnika „Der Spiegel”, wykorzystanie wiedzy historycznej i politologicznej przy analizach i interpretacjach własnych.”
- Z recenzji dr hab. Justyny Szulich-Kałuży, prof. KUL
„Uważam publikację za interesującą i przedstawiającą raczej słabo zbadany temat na polskim rynku wydawniczym. Na uznanie zasługują obie części pracy – teoretyczna i analityczna. W ich przygotowanie Autorka włożyła z pewnością sporo pracy. Wskazuje na to staranność opracowania, dobór literatury, logiczny tok analizy […].”
- Z recenzji dr hab. Barbary Wiśniewskiej-Paź, prof. UWr
[Od Autorki]
„Zaletami książki są: ciekawa, autorska koncepcja badań, trafny dobór materiału badawczego, staranne przeprowadzenie poszczególnych etapów projektu badawczego, ogrom „benedyktyńskiej” pracy przy autorskich tłumaczeniach i interpretacji publikacji z tygodnika „Der Spiegel”, wykorzystanie wiedzy historycznej i politologicznej przy analizach i interpretacjach własnych.”
- Z recenzji dr hab. Justyny Szulich-Kałuży, prof. KUL
„Uważam publikację za interesującą i przedstawiającą raczej słabo zbadany temat na polskim rynku wydawniczym. Na uznanie zasługują obie części pracy – teoretyczna i analityczna. W ich przygotowanie Autorka włożyła z pewnością sporo pracy. Wskazuje na to staranność opracowania, dobór literatury, logiczny tok analizy […].”
- Z recenzji dr hab. Barbary Wiśniewskiej-Paź, prof. UWr
Szczegóły
Tytuł
Medialny obraz kształtowania się stosunków polsko-niemieckich
Podtytuł
Na podstawie analizy tygodników „Der Spiegel” i „Polityka” z lat 2005–2017
Autor
Wydawnictwo
Temat
Wydanie
1
Rok wydania
2020
Oprawa
miękka
Ilość stron
294
Języki
polski
ISBN
9788381429108
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788381429108
Data premiery
2020-08-06
Dodałeś produkt do koszyka
Medialny obraz kształtowania się stosunków polsko-niemieckich
51,66 zł
Recenzje