33.6
Książki
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Retoryka reklamy
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Oprawa: Miękka
Opis
Niniejsza praca ma dwa zasadnicze cele: pierwszym jest opisanie reklamy jako wizualno-werbalnego aktu komunikacyjnego o prymarnej funkcji perswazyjnej, drugim sprawdzenie, czy metoda opisu wypracowana przez retorykę klasyczną nadaje się do tego celu. Obecnie coraz więcej badaczy uznaje, że retoryka, będąca najwcześniejszą wersją lingwistyki tekstu, a przy tym nauką interdyscyplinarną, została zupełnie niesłusznie zarzucona jako narzędzie opisu przez dziewiętnastowiecznych badaczy widzących w niej wyłącznie spis sztuczek oratorskich. Starożytna retoryka opisowa miała bowiem charakter encyklopedyczny łączyła w sobie elementy logiki, filozofii, prawa, psychologii, teorii aktorstwa. Stąd wydaje się pożądane przywrócenie retoryce należnej jej funkcji narzędzia opisu i analizy tekstów.
Szczegóły
Tytuł
Retoryka reklamy
Autor
Wydawnictwo
Temat
Wydanie
2
Rok wydania
2008
Oprawa
Miękka
Ilość stron
276
Format
16.8x22.5cm
Języki
polski
ISBN
9788322929506
Rodzaj
Książka
EAN
9788322929506
Data premiery
2008-10-25
Dodałeś produkt do koszyka

Retoryka reklamy
33,60 zł
Recenzje