42.97
Książki
Oficyna Wydawnicza Aspra
Systemy medialne w XXI wieku
Wspólne czy różne drogi rozwoju?
42,97 zł
Cena rekomendowana: 49,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Tom 14. serii Media początku XXI wieku wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Narastające zainteresowanie tzw. szerokiej opinii publicznej środkami masowego przekazu (lub, jak chcą inni środkami społecznego przekazu) jest konsekwencją przynajmniej trzech czynników. Pierwszym z nich jest ich rosnące znaczenie, jako ważnego komponentu realnie sprawowanej władzy niekiedy już nawet nie czwartej, jak to zwykło się mawiać, ale pierwszej i drugiej lub nawet trzeciej, bo przecież osąd mediów bywa bardziej bolesny (a nawet zabójczy) dla reputacji czy też pozycji społecznej jednostek, aniżeli wyrok sądowy.
Drugim ważnym czynnikiem jest narastająca ciekawość, jaką budzi ich aktywność owiana niekiedy nimbem tajemniczości, a także skandale, rodzące się coraz częściej za ich przyczyną (vide: wielka afera podsłuchowa, sprokurowana całkiem niedawno przez brytyjski masowy tabloid).
Trzecim wreszcie wydaje się być ich szczególna użyteczność w społeczeństwie totalnie dzisiaj uzależnionym od informacji. To przecież one są w istocie najważniejszymi narzędziami międzynarodowego obiegu informacji, tak ważnego w coraz bardziej globalizującym się świecie.
W tej coraz bardziej globalnej wiosce (wedle proroctwa M. McLuhana) współczesne media stają się więc nie tylko wielkimi graczami na politycznej scenie, ale też i bohaterami masowej wyobraźni, zaś dziennikarze zatrudnieni w nich celebrytami i gwiazdorami. To wszystko zaś nakręca popularność instytucji medialnych i zainteresowanie ich aktywnością.
Narastające zainteresowanie tzw. szerokiej opinii publicznej środkami masowego przekazu (lub, jak chcą inni środkami społecznego przekazu) jest konsekwencją przynajmniej trzech czynników. Pierwszym z nich jest ich rosnące znaczenie, jako ważnego komponentu realnie sprawowanej władzy niekiedy już nawet nie czwartej, jak to zwykło się mawiać, ale pierwszej i drugiej lub nawet trzeciej, bo przecież osąd mediów bywa bardziej bolesny (a nawet zabójczy) dla reputacji czy też pozycji społecznej jednostek, aniżeli wyrok sądowy.
Drugim ważnym czynnikiem jest narastająca ciekawość, jaką budzi ich aktywność owiana niekiedy nimbem tajemniczości, a także skandale, rodzące się coraz częściej za ich przyczyną (vide: wielka afera podsłuchowa, sprokurowana całkiem niedawno przez brytyjski masowy tabloid).
Trzecim wreszcie wydaje się być ich szczególna użyteczność w społeczeństwie totalnie dzisiaj uzależnionym od informacji. To przecież one są w istocie najważniejszymi narzędziami międzynarodowego obiegu informacji, tak ważnego w coraz bardziej globalizującym się świecie.
W tej coraz bardziej globalnej wiosce (wedle proroctwa M. McLuhana) współczesne media stają się więc nie tylko wielkimi graczami na politycznej scenie, ale też i bohaterami masowej wyobraźni, zaś dziennikarze zatrudnieni w nich celebrytami i gwiazdorami. To wszystko zaś nakręca popularność instytucji medialnych i zainteresowanie ich aktywnością.
Szczegóły
Tytuł
Systemy medialne w XXI wieku
Podtytuł
Wspólne czy różne drogi rozwoju?
Wydawnictwo
Seria
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka
Ilość stron
328
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788375453553
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788375453553
Dodałeś produkt do koszyka
Systemy medialne w XXI wieku
42,97 zł
Recenzje